SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Sağlık Yönetimi

 

Duyurular

Güncel duyuru bulunmamaktadır.

 

 

GEAR 203 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Müzik Tarihinde Başyapıtlar
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 203
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Bu dersin amacı müziğin başyapıtlarını tanımak ve onları sıradan eserlerden ayıran en önemli özelliklerinin farkına varmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bir başyapıt ve herhangi bir eserin farklılıklarını hissedebilecektir;
  • Başyapıtın içindeki mükemmel dengeyi tanımlayabilecektir
  • Başyapıtlardaki mükemmel dengenin sadece sanatsal değil matematiksel olduğunu da farkedebilecektir;
  • Başyapıtların ortak özelliklerini farkedebilecektir
  • Başyapıtların neden aynı zamanda en popüler yapıtlar olduğunu farkedebilecektir.
Tanımı Bu derste, müziğin başyapıtları tanıtılacak ve hakkında bilgiler verilecektir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Oryantasyon ve derse giriş Oryantasyon ve derse giriş
2 Beethoven: Symphony no 5 Beethoven: Symphony no 5
3 Bach toccata and fugue BWV 565, Mozart Symphony no 40 Bach toccata and fugue BWV 565, Mozart Symphony no 40
4 Beethoven Symphony no 7 Beethoven Symphony no 7
5 Dvorak: Symphony no 9 “From the new world” Dvorak: Symphony no 9 “From the new world”
6 Grieg: Piano Concerto Grieg: Peer Gynt Suit Grieg: Piano Concerto Grieg: Peer Gynt Suit
7 Beethoven: Symphony no 9 Beethoven: Symphony no 9
8 Tchaikovsky: Piano Concerto Tchaikovsky: Piano Concerto
9 Mozart Don Giovanni act1 Mozart Don Giovanni act1
10 Mozart Don Giovanni act2 Mozart Don Giovanni act2
11 Ara sınav
12 Carl Orff: Carmina Burana Carl Orff: Carmina Burana
13 Bach: Coffee Cantata Bach: Concerto for 2 pianos in C major Bach: Coffee Cantata Bach: Concerto for 2 pianos in C major
14 Liszt Piano Concerto no 1 Mendelssohn Violin Concerto op 64 Liszt Piano Concerto no 1 Mendelssohn Violin Concerto op 64
15 Öğrenci Sunumu Öğrenci Sunumu
16 Genel değerlendirme

 

Dersin Kitabı

Powerpoint sunumları ve kişisel arşivin kullanımı

Diğer Kaynaklar

Sadie, Stanley Grove Music Dictionary

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
2
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
Çalıştay
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
25
Final Sınavı / Sözlü Sınav
1
35
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
2
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
12
Proje
Çalıştay
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
16
Final / Sözlü Sınav
1
22
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sağlık kurumları yöneticiliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme,
2 Sağlık kurumları yöneticiliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme,
3 Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme,
4 Sağlık kurumları yöneticiliği alanındaki bir sorunu, uygun problem çözme tekniklerini kullanarak çözümleyebilme
5 Sağlık kurumları yöneticiliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirerek, meslektaşlarını öğrenmeye yönlendirebilme, 
6
Sağlık kurumları yöneticiliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme,
7 Kurum kültürü ve örgütsel iletişimini yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme
8 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme,
9 Sağlık kurumları yöneticiliği alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilme ve sonuçları sağlık hizmetleri yönetimi kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme,
10 Sağlık kurumları yöneticiliği yaparken; alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek davranabilme, 

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


HABERLER