SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Sağlık Yönetimi

 

Duyurular

Güncel duyuru bulunmamaktadır.

 

 

GEAR 211 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İletişim, Edebiyat ve Felsefe
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 211
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Felsefi ve analitik düşünceyi, dünya edebiyatından seçilmiş kısa metinler, sanat yapıtları, fotoğraf ve sinema dolayımıyla öğrenciye tanıtmak.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Felsefe tarihi ve iletişim/sanat/edebiyat tarihi arasındaki paralellikleri açıklayabilecektir.
  • Felsefenin ortaya attığı başlıca soruların yanıtlanmasında edebi metinlerin tarihsel süreç içinde oynadığı rolü değerlendirebilecektir.
  • İletişim araçlarının ve yöntemlerinin değişim ve gelişim süreçleri ile felsefi düşüncenin yaşadığı değişim ve gelişim süreçlerini karşılaştırabilecektir.
  • Batı felsefesinin, varlık, özne ve bilinç gibi başlıca sorularının iletişim/sanat/edebiyat çabasını hangi ölçülerde belirlediği sorusunu cevaplayabilecektir.
  • Retorik, göstergebilim, söylem ve içerik analizi gibi iletişim biliminin temel analitik yöntemleriyle farklı felsefe akımları arasındaki bağları açıklayabilecektir.
  • Batı felsefesinin temelini oluşturan ikili karşıtlıkların edebiyat/sanatın ve genel olarak kültürün ve iletişimin gelişimine olan etkilerini açıklayabilecektir.
  • Edebi ve sanatsal yapıtları, felsefenin etik, politik ve estetik alanlarından edinilmiş bilgilerle ilişkilendirebilecektir.
Tanımı Bu derste, Batı felsefesi tarihi, edebiyat, sanat ve genel olarak kültür ve iletişim alanlarıyla ilişkisi çerçevesinde ele alınacaktır.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin genel tanıtımı
2 Temel Felsefi Sorular: Antik Yunan Clerk, 'Ancient Philosophy' in Kenny, 1-53.
3 Modern Felsefeye Giriş 'Descartes to Kant' in Kenny, 107-193.
4 Aydınlanma, Modernleşme, Akıl Umberto Eco, The Name of the Rose; ‘Descartes’ in Russell, 511-520, Umberto Eco, ‘The Return of the Middle Ages’ in Eco, Travels in Hyperreality, 59-86.
5 Modernite, Bilim, İlerleme ve Tehlikeler Mary Shelley, Frankenstein. Descartes in Russell, 511-520
6 Modernleşmenin Sonuçları Üzerine Tartışma 'Descartes to Kant' in Kenny, 107-193.
7 Bilinç, Kimlik ve Özgürleşme: Lord and Bondsman Orhan Pamuk, The White Castle. Scruton, ‘Hegel’ in Kenny 201 -206
8 Lord/Bondsman ve Doğu/Batı Üzerine Tartışma 'Hegel’ in Kenny 201 -206. Hall, ‘The West and the Rest’ (Handouts)
9 Etik: Modern ve Postmodern Dostoevsky, Crime and Punishment. ‘Kantian Morality’, in Kenny, 190-192; ‘Nietzsche’ in Kenny, 216-221
10 Modernite ve Toplumsal Adalet John Steinbeck, Grapes of Wrath Movie: Germinal ‘ Marx and the Young Hegelians’ & ‘Capitalism and its Discontents’, in Kenny 304-309. Russell, Ch. XXVII. Karl Marx
11 Modernite, İktidar, Bürokrasi ve Gözetim Franz Kafka ‘The Trial’ Movie ‘Kafka’ SEP ‘Weber’; SEP ‘Foucault’ (Handouts)
12 Rousseau, “Doğal İnsan” ve Yabancılaşma Joseph Conrad, ‘Heart of Darkness’ Movie ‘Apocalypse Now’ ‘Rousseau’ in Kenny 329-332 Freud, ‘Civilization and Its Discontents’ (Handout)
13 Varoluşçuluk Albert Camus, The Stranger Exitentialism, SEP.
14 Felsefe ve Psişik Yapı Franz Kafka ‘Metamorphosis’ Yusuf Atılgan ‘Anayurt Oteli’ & Movie Modules on Freud (Handout) Kenny, .’Sigmound Freud’, pp. 343-350.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Dersin Kitabı

Robert C. Solomon and Kathleen M. Higgins, The Big Questions:  A Short Introduction to Philosophy.

Bertrand Russell, History of Western Philosophy,

Sir Anthony Kenny, An Illustrated Brief History of Western Philosophy.

Stanford Encyclopedia of Philosophy (SEP)

Diğer Kaynaklar

Umberto Eco, The Name of the Rose

Orhan Pamuk, The White Castle

Dostoevsky, Crime and Punishment

Franz Kafka ‘The Trial’

Joseph Conrad, ‘Heart of Darkness’

Franz Kafka ‘Metamorphosis’

Yusuf Atılgan ‘Anayurt Oteli’

Albert Camus, The Stranger

John Steinbeck, Grapes of Wrath

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Çalıştay
Ara Sınav / Sözlü Sınav
2
60
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
Arazi Çalışması
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Çalıştay
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
2
10
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
163

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sağlık kurumları yöneticiliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme,
2 Sağlık kurumları yöneticiliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme,
3 Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme,
4 Sağlık kurumları yöneticiliği alanındaki bir sorunu, uygun problem çözme tekniklerini kullanarak çözümleyebilme
5 Sağlık kurumları yöneticiliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirerek, meslektaşlarını öğrenmeye yönlendirebilme, 
6
Sağlık kurumları yöneticiliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme,
7 Kurum kültürü ve örgütsel iletişimini yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme
8 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme,
9 Sağlık kurumları yöneticiliği alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilme ve sonuçları sağlık hizmetleri yönetimi kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme,
10 Sağlık kurumları yöneticiliği yaparken; alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek davranabilme, 

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


HABERLER