GEAR 212 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Temel Fotoğrafçılık
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEAR 212
Güz/Bahar
2
2
3
6

Ön Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
İkinci Yabancı Dil
Dersin Seviyesi
-
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(lar)ı -
Dersin Amacı Dersin ana amacı fotoğrafçılığa yönelik uygulama becerilerinin doğru kamera ve lens seçimi, kamera ayarları (diyafram, enstantane, ISO), ışık, kompozisyon ve imaj prosesi gibi süreçlerin öğrenilmesiyle edinilmesidir. Fotoğrafçılığın farklı dallarını hedef alan farklı görevlerle öğrenciler gerektiği gibi çekim yapma ve editleme becerilerini kazanacaklardır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Fotoğraf görüntüsünün oluşum süreçlerini anlayabilecektir
  • Fotoğraf görüntüsünün oluşum süreçlerini anlayabilecektir.
  • Sanat ve tasarım aracı olarak fotoğrafın tarihini örneklerle tanıyabilecektir.
  • Fotoğrafları oluşturmak üzere kullanılan sayısal ve analog araçların işleyişini anlayabilecektir.
  • Fotoğrafta kompozisyonun temellerini fotoğraflar üreterek öğrenebilecektir.
Tanımı İki haftalık görevlerle öğrencilerden sokak, mimarlık, ürün ve moda fotoğrafçılığı gibi farklı fotoğraf ekollerinin farklı teknik gereklerini yerine getirmeleri beklenmektedir.

 



Ders Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş Dersin tanıtımı ve öğrencileri ihtiyaçları ile ilgili bilgilendirme.
2 Atölye “Nasıl başladı?”
3 Temel eğitim – I DSLR Kamera, kart, pil, şarj cihazı ve gerekli kablolar.
4 Temel eğitim – II DSLR Kamera, kart, pil, şarj cihazı ve gerekli kablolar.
5 Temel eğitim – III & Ödev - I DSLR Kamera, kart, pil, şarj cihazı ve gerekli kablolar. Alıştırma projesi değerlendirmeye girmeyecektir.
6 Lightroom Atölyesi Öğrenciler, bilgisayarlarında Adobe Lightroom yazılımı yüklü olarak gelmek zorundadır.
7 Ödev– II DSLR Kamera, kart, pil, şarj cihazı ve gerekli kablolar.
8 Proje – I (%20) DSLR Kamera, kart, pil, şarj cihazı ve gerekli kablolar.
9 Nesne, Obje Herhangi bir hazırlık gerekmemektedir.
10 Proje – II (%20) DSLR Kamera, kart, pil, şarj cihazı ve gerekli kablolar.
11 Mekanlar Herhangi bir hazırlık gerekmemektedir.
12 Proje – III (%20) DSLR Kamera, kart, pil, şarj cihazı ve gerekli kablolar.
13 IV. Proje hakkında örnekli ders anlatımı Herhangi bir hazırlık gerekmemektedir.
14 Proje – IV (%20) DSLR Kamera, kart, pil, şarj cihazı ve gerekli kablolar.
15 Genel teslim Tüm fotoğrafların baskıları
16 Dönem Değerlendirmesi

 

Dersin Kitabı

Yok

Diğer Kaynaklar

Dönem içinde belirtilecektir.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayı Katkı Payı %
Derse Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
1
20
Arazi Çalışması
1
20
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınav / Sözlü Sınav
1
20
Final Sınavı / Sözlü Sınav
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
Sınav haftası dahil değildir. 16 x uygulama/lab ders saati
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
Arazi Çalışması
1
28
Küçük Sınavlar / Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
28
Çalıştay
Portfolyo
Ara Sınavlar / Sözlü Sınavlar
1
28
Final / Sözlü Sınav
    Toplam
180

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Sağlık kurumları yöneticiliği alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgileri edinme,
2 Sağlık kurumları yöneticiliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme,
3 Uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme,
4 Sağlık kurumları yöneticiliği alanındaki bir sorunu, uygun problem çözme tekniklerini kullanarak çözümleyebilme
5 Sağlık kurumları yöneticiliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirerek, meslektaşlarını öğrenmeye yönlendirebilme, 
6
Sağlık kurumları yöneticiliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme,
7 Kurum kültürü ve örgütsel iletişimini yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme, bunları geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme
8 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurabilme,
9 Sağlık kurumları yöneticiliği alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilme ve sonuçları sağlık hizmetleri yönetimi kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme,
10 Sağlık kurumları yöneticiliği yaparken; alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek davranabilme, 

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest